تبلیغات
ایران ما - تئوریزه کردن و جعل دین جدید "سبز" در سایه اهانت به حوزه‌های علمیه
 
● امام(ره) تا لحظه ای كه زنده بود، با مستكبران تنش داشت/ شعار "نه‎غزه نه‌لبنان" مخالف شرع، شرف و قانون اساسی
دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش "تفكر بسیجی و گفتمان انقلاب" كه در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان، لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد، با بیان این که برای تحلیل گفتمان انقلاب اسلامی، کار تئوریک ضروری است، اظهار داشت: در بررسی های تئوریک، تفاوت ها و شباهت های ایدئولوژی انقلاب با دیگر مکاتب و ایدئولوژی ها مشخص می شود.
● تایم: جنبش سبز ایران از آمریكا درخواست كمك كرده است
به گزارش فارس، مجله آمریكایی "تایم " در گزارشی نوشت: پس از بیش از پنج ماه، جنبش سبز مخالف ایران برای درخواست كمك به آمریكا روی می‌‌آورد.
● انتقاد لاریجانی از فضای تهمت زنی در کشور!
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گستره فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل فرهنگی، سیاسی و دیپلماتیک و سعه صدر ایشان به گونه ای است که همه گرایش های سیاسی می توانند فعالانه به ایشان تکیه کنند و انحصاری هم در این زمینه وجود ندارد و ایشان اجازه چنین انحصاری را نمی دهند.
● پاسخ آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی به استفتاء روزنامه‌نگاران
جنبش «آشوب‌طلب و بدعت‌آفرین‌ سبز» پس از آنکه ‌157 روز آبستن مرام‌ها و ایدئولوژی های آنارشیستی و تخیل‌گرایانه بود سرانجام با زایش یک تئوری ناقص‌الخلقه به نام «دین سبز» فارغ شد!
● مازیار بهاری: تلاش می کردیم تنور اغتشاشات گرم باشد!
مازیار بهاری فیلمساز وخبرنگار شبکه های غربی است که پس ازآزادی از زندان با قرار وثیقه 300میلیونی به ‏خارج گریخت . وی اخیرا در گفت و گویی با سی ان ان اظهاراتی مبنی بر شجاعتهای خود در دوران بازداشت! ‏داشته است.
● پرونده بی‌فرجام «استات‌اویل» در ایران
دولت آمریکا پیگرد قضایی شرکت نفتی استات‌اویل در مورد یک پرونده رشوه‌خواری در ایران را که به سال 2002 برمی‌گردد، متوقف کرد. البته این موضوع برای کشوری که اقتصاد لیبرالی بر آن حاکم است و درگیر بیرون کشیدن خود از گرداب بزرگ‌ترین ورشکستگی تاریخی می‌باشد تا حدودی طبیعی است، چرا که هدف برای این کشور وسیله را توجیه می‌کند اما هنوز یک سوی دیگر این پرونده رشوه بزرگ که به ایران بازمی‌گردد نتوانسته جامعه و افکار عمومی را اقناع کند.
● سخنرانی علیرضا زاکانی در دانشگاه امام صادق(ع): یکی از نزدیکان لاریجانی، تبریک به رییس جمهور منتخب را خط زده بود
نكته دیگر این است كه روز بعد از روز قدس،‌هاشمی رفسنجانی در جایی اعلام كرده بود كه جمعیت افراد در روز قدس 50-50 بوده است یعنی نصف جمعیت حاضر را حامیان موسوی تشكیل داده بودند در حالی كه بالاترین تخمین‌ها از جمعیت 40-50 هزار نفری آنها خبر می‌داد. البته بعدها مشخص شد كه این نكته را لاریجانی به هاشمی رفسنجانی انتقال داده است.
● آمریکاپرونده رشوه‌خواری آقازاده اغتشاشگر را متوقف کرد
دولت آمریکا پیگرد قضایی شرکت نفتی استات اویل در مورد یک پرونده رشوه خواری در ایران را که به سال 2002 بر می گردد متوقف کرده است.بر اساس گزارش رویترز یک مقام شرکت نرو‍ژی استات اویل گفت توافقی با کمیسیون سهام و اوراق بهادار آمریکا، وزارت دادگستری و دفتر دادستانی این کشور حاصل شده است که بر اساس آن موضوع معامله استات اویل با موسسه هورتون حل و فصل شده است.
● مهدی هاشمی؛ از ابوعلی سینا تا جونیور
به گزارش خبرگزاری‌های خارجی در فاصله سال‌های (1997 تا 2003)، (82-76) یك حساب بانكی به نام سیاكل در بانك خصوصی لومبارد فرانسه برای فردی به نام «بیژن دادفر» فعال می‌شود. در فاصله دسامبر 1998 تا آگوست 2003، طی دو مرحله یك‌بار 30 میلیون یورو و بار دیگر مبلغ 45 میلیون یورو به این حساب واریز و در آن نگهداری می‌شود.
● حاشیه‌ای بر اظهارات اخیر سیدمحمد خاتمی
«شب بخیر»!اکنون رئیس‌جمهور سابق، طی اظهاراتی در جمع گروهی از دانشجویان همسو با خود مطالب و سؤالاتی بیان کرده که در پاسخ به این مطالب باید گفت: شب بخیر آقای پرزیدنت سابق!
● عقب نشینی آشکار خاتمی
سرانجام سیدمحمد خاتمی هم به انحراف در جنبش سبز با این جملات اذعان کرد: کاش حاکمیت می‌گفت آقای موسوی بیا به صحنه و این جنبش را مدیریت کن که جنبش از مسیر خودش منحرف نشود.
● «حالا وقتشه»! اسم رمزی از شورش‌های رنگی اروپای شرقی
«حالا وقتشه» ! این اسم رمزی است که محمدرضا تاجیک مشاور اعظم میرحسین موسوی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری دوران خاتمی در تحلیل بسترهای شکل‌گیری جنبش موسوم به سبز مطرح می‌کند.
● سخنان همین دانشجوی دختر برای حامیان موسوی كافی است
یكی از دانشجویان دختر دانشگاه امام خمینی(ره) انتقاداتی را به میرحسین موسوی وارد كرده و برخی از جملات حضرت امام(ره) در انتقاد از موسوی را بازخوانی كرد كه رسایی نیز در پایان سخنان این دانشجوی دختر گفت: سخنان همین خانم برای آن جمعیت كفایت می‌كرد.
● محسن هاشمی: شایعه ریزش مترو را خودمان دامن زدیم تا پول بگیریم!
در حالی که مشکلات مترو طی روزهای اخیر نارضایتی گسترده شهروندان را به دنبال داشت، شهرداری تهران و مسئولین مترو به جای پاسخگویی به مردم، بحث بودجه را پیش کشیدند تا هم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده باشند و هم توپ را در میدان حریف سیاسی انداخته باشند.
● کوچک‌زاده:روش لاریجانی در اداره مجلس جانبدارانه است/ مطهری درباره بودجه مؤسسه صدرا و سنایی درخصوص هزینه‌های انتخاباتی‌اش توضیح دهد
مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با رجانیوز، در خصوص اظهارات برخی مخالفین نسبت به محصولی با بدون مبنا خواندن این موارد و توهین آمیز بودن آن‌ها اظهار داشت: آنچه که امروز در صحن علنی مجلس در نطق مخالفین آقای محصولی بیان شد، خلاف شأن و جایگاه تریبون مجلس بود.
● عباس سلیمی نمین: هاشمی رفسنجانی دو بار میرحسین را فریب داده است
و در پاسخ به سوال یک یاز دانشجویی سخن می‌گفت، عنوان کرد: "میرحسین موسوی اگرچه شخصیتی سیاسی است اما ثابت کرده است که تاکنون در تاریخ سیاسی زندگیش دوبار فریب هاشمی را خورده است."
● پرده‌برداری مرعشی از استراتژی جدید اصلاح‌طلبان
مرعشی که اخیرا اعتراف‌کنندگان در دادگاه‌ متهمان کودتای مخملی را "بیمار" یا مبتلا به "ضعف شخصیتی" دانسته است، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا واکنش مناسب اصلاح‌طلبان به انتخابات پیش رو را، "تحریم" دانست.
● آدمی که شهوت قدرت وجودش را گرفته پیرو خط امام است؟/ وقتی رأی نمی‌آورند حاضرند شهری به آتش کشیده شود
حجت الاسلام دکتر سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر و از یاران و نزدیکان امام خمینی از ابتدای نهضت، در سخنان مهمی در افتتاحیه طرح تفسیر آفتاب بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تبیین شاخصه های خط امام و ارتباط آن با مدعیان امروزی آن پرداخت.
● نماینده کلیمیان:ستاد بحران سازی علیه دولت احمدی نژاد شکل گرفته است
سیامک مره صدق در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: ستاد بحران سازی که برای کارشکنی در راه دولت تشکیل شده است دوست ندارد که دولت در کارهایش موفق باشد و به شیوه های مختلف برای زمین زدن دولت فعالیت می کنند.
● آقازاده آشوبگر در«برایتون»/ ملاقات با مقامات وزارت خارجه انگلیس
آقازاده آشوبگر اخیرا از طریق یکی از عناصر ایرانی وابسته به یک نهاد امنیتی انگلیس با برخی از عناصر وزارت امور خارجه انگلیس در این کشور ملاقات کرده است.
● سخنگوی جبهه پیروان:خواسته مراجع محاکمه اغتشاشگران بود
سید کمال سجادی، "تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب را مهمترین شرط مراجع تقلید برای وحدت" خواند و اعلام کرد: ایشان خواستار مجازات اغتشاشگران و هدایت کنندگان ناآرامی‌های اخیر شدند.
● رمزگشایی از سینه‌چاکی صادقانه و بی‌مزد! آینده برای خاندان هاشمی
اسناد به‌دست آمده از فعالیت‌های اقتصادی تیم خبری سایت آینده از خدمات صادقانه و بی‌مزد و منت! گردانندگان این سایت به خانواده هاشمی رفسنجانی به‌ویژه محسن هاشمی به‌عنوان مدیرعامل متروی تهران و حمله به منتقدان آن در تمام سطوح رمزگشایی کرد.
● جایزه AIB به BBC؛ پاداش هدایت آشوب‌های پس از انتخابات ایران
در حالی که اغلب تحلیلگران سیاسی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی را متهم به نقش آفرینی های هدفمند در اغتشاشات بعد از انتخابات می دانند، جایزه "واضح‌ترین پوشش یک رویداد خبری" در سال 2009 از سوی یک اتحادیه غیردولتی به این شبکه اختصاص یافت.
● رگباران یک اعتراض مدنی توسط گارد ملی امریکا
استفاده از ارتش امریکا در مقابله با دانشجویان دانشگاه "كنت استیت" که در اعتراض به جنگ ویتنام در ماه مه 1970 صورت گرفت و طی آن گارد ملی اوهایو دست به کشتار این دانشجویان زد.
● روزنامه نگاران اصلاح طلب میهمان ویژه کنفرانس صهیونیست ها و بهایی ها
این کنفرانس توسط گروه موسوم به "پژوهشگران حامی صلح در خاورمیانه" (SPME) و با موضوع "جمهوری اسلامی ایران: تحلیل چند وجهی از حکومت دینی، ملی گرایی و نمایش قدرت این کشور" در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با حمایت جامعه یهودیان "کلیولند" ایالت اوهایوی آمریکا و مرکز مطالعات یهود در دانشگاه "کیس وسترن" برگزار گردید.
● دفاع جانانه حامی میرحسین از سکولاریسم در بی.بی.سی
چیزی که قبل از هر چیز باعث تعجب ببنندگان شد وضعیت حجاب زننده حقیقت جو در این برنامه بود. وی که در ایران همیشه با چادر در مراسم ها و مجلس حضور می یافت اکنون با بلوز و دامن کوتاه روبروی مجری برنامه نشسته و به سوالات وی پاسخ می داد.
● موسوی و کروبی در پرده آخر
ناقضات رفتاری- گفتاری دوم خردادی‌ها و در رأس آنها آقایان موسوی و کروبی که شکست سنگینی را برای طیف اصلاحات در پی داشت آخرین پرده بود؛ پرده‌ای آکنده از تناقض و دوگانگی.
● چهره اصلی موسوی‌خوئینی
موسوی‌خوئینی‌ها توانسته بودند با کلاس‌های تفسیر قرآن خود جریان‌های نفاق دیگری را هم به وجود آورد. در کل نگاه موسوی خوئینی‌ها از ابتدا با نگاه امام (ره) و شاگردان حقیقی امام (ره) و فقه سنتی متعارض و متفاوت بوده و قدری مسائل شخصی هم در این رابطه هست.
● چگونه شبکه‌های اجتماعی به آشوب‌ها در ایران شکل دادند؟
پایگاه اینترنتی مؤسسه تحقیقاتی هریتیج گزارشی به قلم جیمز.جی.کارافانو (James jay carafano ) پژوهشگر ارشد مطالعات امنیت ملی موسسه تحقیقاتی هریتیج امریکا که دارای 25 سال سابقه خدمت در ارتش امریکا تا درجه سرهنگ دومی است، منتشر کرد که به نقش شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی در حوادث پس از انتخابات ایران اختصاص دارد.
● سخنرانی بسیار مهم آقای هاشمی رفسنجانی
اوایل انقلاب به تیپ عمامه به سر و روحانی با یك چشم نگاه میكردید و حال كه دو سال گذشته، صفوف مشخص شده و جامعه فهمیده كدام روحانی حق و كدام ناحق بود، چه كسی راست و چه كسی دروغ میگفت.
 
 
 
تئوریزه کردن و جعل دین جدید "سبز" در سایه اهانت به حوزه‌های علمیه

شعارهای ساختارشکنانه و ضددینی قانون‌شکنان اگرچه هر بار به گونه ای توسط سران این جریان توجیه شد، اما برگزاری همایشی در دانشگاه تهران ثابت کرد این دست شعارها نه احساسی و صرفا متأثر از فضای خیابانی که برخواسته از نوعی نگرش تئوریک و قضاوت هتاکانه در خصوص جایگاه دین و گزاره های دینی است؛ قضاوتی که عمق تأثر هر دلبسته به اسلام را با خود به همراه دارد.
اگر آغاجری دین را افیون توده ها و حکومت ها می نامید تا راهی به سوی پروتستانتیزم اسلامی بگشاید و حساب پاپ و سزار را از هم جدا کند، اگر سروش از قرائت های متکثر دم می زد تا دیگر هیچ چیز مطلق نماند و اگر مجتهد شبستری از قرائت نبوی می گفت تا قرآن هم تخطئه شود و تجربه ای نبوی لقب بگیرد، اکنون اما همان خط در پس تئوریزه کردن دین سبز با پیامبری میرحسین موسوی(!) است.
تاختن به آنچه در این منظومه سنت کلیسایی دانسته می شود و مهر دگماتیسم زدن بر آنچه مرجعیت دینی بر آن حکم می کند، سرآغازی است که همواره در این خط سیر وجود داشته است. اینجاست که عیار ادعای کسانی که دم از حمایت از مرجعیت می زنند و می کوشند تا بین دولت و مراجع اختلاف ایجاد کنند، مشخص می شود.
همایش "سبزها و دین" که حدود 10 روز پیش در تالار ابن‌خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تنها یک همایش ساده نبود. رونمایی تازه ای بود از عمق تئوریکی که این بار نه به پشتوانه تندروها و افراطیون اصلاح طلب که به پشتوانه داعیه داران سابق خط امام دنبال می شود. اگر امام دین و سیاست را قابل تفکیک نمی دانست و از شأنیت ولایت فقیه می گفت، این افراد اما دینی که این چنین شکل بگیرد را "دین دستگاهی" و "دین سیاه" می نامند.
و این البته نامگذاری تازه ای نیست. سال ها پیش این مجتهد شبستری بود که کتابی با عنوان "نقدی بر قرائت رسمی از دین" به رشته تحریر در آورد تا در آن مقدمات برهانی سکولاریسم را تشریح و تبیین کند. او نوشته بود: «بنیانگذاران قرائت رسمی از دین با مصلحت اندیشی سیاسی ولی با اتخاذ مبانی فاقد اعتبار علمی مدعی شدند اسلام نظام های ثابت سیاسی، اقتصادی و حقوقی دارد و وظیفه حکومت در میان مسلمانان پیاده کردن آن نظام ها(اجرای احکام اسلام) است. پافشاری بر این مدعاها موجب معارضه با مشارکت اصیل و فعالانه سیاسی مردم(دموکراسی) و تئوریزه کردن و اجرای خشونت در جامعه گردید و از طرف دیگر بی اعتباری آن مبانی بر اهل علم و تحقیق مکشوف افتاد.»
و اکنون در همین خط یعنی خطی که در مواجهه صریح با آرای امام راحل است، داعیه داران دروغین خط امام از دینی جدید و پیغمبری جدید می گویند.
دکتر حسن محدثی در این همایش رسالت تبیین "دین سبز" را بر عهده گرفت تا از "دین سرخ" بگوید و آن را به تفکرات امام و شریعتی نسبت دهد و انگار دیگر تاریخ این دین گذشته است، باب سخن گفتن از "دین سیاه" را بگشاید و از ظهور دین جدیدی که "دین سبز" می خواندش سخن بگوید.
"دین سیاه" در واقع همان چیزی است که پیشتر آغاجری و سروش و مجتهد شبستری به نقدش شتافته بودند. در تعریفی که محدثی ارائه می کند، دین سیاه یعنی دینی که "خود را نگهبان شریعت انسان ها می داند و می‌خواهد نظام دینی سنتی را در نظام مدرن ایجاد كند." با این تعریف مشخص است که "دین سبز" چه مختصاتی پیدا می کند.
"دین سبز" دینی است که از بند شریعت می رهد و در آن حرفی از دین دار و بی دین به میان نمی آید. مقدمه ای که محدثی قبل از تعریف "دین سبز" و برای تمسخر ایران شیعی بیان می کند، این است: «دین سبز در نظر متفكران غربی به معنی حفاظت از محیط سبز و مقوله‌های زیستی است كه ما فعلا هنوز زود است به این مقوله برسیم. چرا كه در بحث حفاظت از انسان‌های خود كماكان مشكل داریم!»
او پس از جملات تحقیرآمیز خود به سراغ اصل مطلب می رود و در تشریح جزئیات "دین سبز" می گوید: «دین سبز دینی است كه دیندار و غیردینی را از یكدیگر جدا نمی‌كند.» او همچنین ادامه می دهد: «نظام مورد علاقه این دین كثرت‌گرایی است و با جامعه مدرن و تحولات جهانی همسو باشد و اگر جنبش سبز بخواهد بین دیندار و غیردیندار تفاوتی قائل شود این جنبش دیگر موفق نیست!»
تببین مختصات "دین سبز" البته تنها از جانب محدثی نیست؛ بلکه این محوری است که سخنرانان همایش متفق القول حول آن سخن می گویند و جملاتی را بر زبان می رانند که در نوع خود تأمل برانگیز و البته تأسف بار است. دكتر قانعی‌راد در همین همایش پای تریبون آمد تا آب پاکی را روی دست همه ریخته باشد. او آینده این جنبش و نسبتش با دینی‌ بودن را امری اقتضائی و نامشخص خواند و این بدین معنی بود که نه تنها جنبش به اصطلاح سبز تفاوتی میان دین دار و غیر دین دار قائل نیست، بلکه نسبت منطقی خود و دین را نیز نامشخص و وابسته به اقتضائات زمان می داند. اگر شرایط اقتضاء کرد این دین می تواند از دین سخن بگوید؛ اگر هم اقتضاء نکرد که دیگر هیچ!
جالب تر از همه هنگامی است که سارا شریعتی از علت استفاده جنبش سبز از نمادهای دینی می گوید. او علاوه بر اینکه به جایگاه دین در میان مردم اشاره می کند، استدلال می کند که زبان دین "ایجاد مصونیت می‌كند." و این به معنای همان استفاده ابزاری از دین است. مدعایی که تا پیش از این از سوی حامیان این جریان شکست خورده انکار می شد.
اما سخنرانان همایش به همین میزان هم بسنده نکردند. دکتر كاظمی طی سخنانی به صراحت با بیان اینكه جنبش سبز جنبشی دینی نیست گفت: «اینكه دین چه جایگاهی در جنبش دارد را مهم نمی‌دانم(!) چرا كه جنبش سبز جنبشی اجتماعی است اما اینكه با این جنبش چگونه برخورد می کنند مهم است!»
در واقع سخنرانان همایش هر یک به نوعی به مصاف دین رفتند. برخی دینِ برخواسته از حوزه را "دین سیاه" لقب دادند و از ظهور "دین سبز" سخن گفتند و برخی دیگر از اساس سخن گفتن از دین را بی مورد دانستند و این دو در واقع دو روی یک سکه بود. کاظمی برای اینکه کسی سبزها را به خاطر استفاده از مناسبت ها و مساجد به دینی بودن متهم نکند(!)، تاکید کرد: «استفاده از مسجد در زمان شاه نیز بود اما آیا دینی بود یا غیردینی؟ به همان مقدار الان درباره استفاده از مسجد می‌توان گفت كه ارتباطی به دینی و غیردینی بودن ندارد.»
این همه در کنار هم جدالی را به تصویر می کشد که نه با دولت و یا حتی نظام که با دین آغاز شده است. اگر رونمای جریان به دعواهای سطحی سیاسی روز می رسد، عمق تئوریک آن اما حرف های دیگری هم برای گفتن دارد و اکنون افرادی چون میرحسین و کروبی خواسته یا ناخواسته داعیه دار همین جریان با همین وجه تئوریکند.
نکته ای که اما در این میان همه بر آن صحه می گذارند فقدان گفتمانی مشخص در جریان قانون‌شکن است. عباراتی نظیر اینکه "جنبش اهداف خیلی عمیق و آرمانی ندارد و بیش از اینكه ویرانگر باشد استحاله‌بخش است"، "سبز امروز خودش را با كنش جمعی و تضادهایش معرفی می‌كند نه با اهدافش"، "(جنبش سبز) دارای دغدغه‌های متمركز و واحدی نیست" و "این جنبش چند گفتمانی است و تك‌گفتمانی نیست و هنوز گفتمان خود را صورت‌بندی نكرده و در حال صورت‌بندی گفتمانش است." دلالت بر همین معنا دارد.
برآیند اعتراضی که هیچ هدف روشنی ندارد و تنها به "تکثر" رنگ مطلق می دهد، مشخص است. خاستگاه این اعتراض برخلاف اعتراضی که شریعتی از آن سخن می گفت، ایدئولوژی نیست؛ بلکه اعتراضی تنها برای نفی آنچه قرائت رسمی از دین لقب داده می شود، است. این همه به معنای واقعی کلمه، اعتراض را از منطق تهی می کند. وقتی اعتراض به ما هو اعتراض موضوعیت پیدا کرد و هیچ هدف تعریف شده ای هم وجود نداشت، طبیعی است که کارکرد جریان اعتراضی به کارکردی ابزاری برای مقاصدی خاص تبدیل می شود. مقاصدی که در همایش دانشگاه تهران و با احتیاط از آنها رونمایی می شود.
نتیجه کاملا مشخص است و در واقع همان چیزی است که آغاجری خیلی وقت پیشتر گفت: «زندگی اجتماعی جدید که محور آن "توسعه همه جانبه انسانی" است و مسلمانان نیز از اوایل قرن بیستم به اجبار تابع آن شده اند با حلال و حرام فقهی قابل اداره نیست.» و اتفاقا در همین همایش به برخی علما و مراجع همسو با سبزها اشاره می شود و از ضرورت نقش آفرینی آنها برای تبیین شاکله دین جدید سخن به میان می آید؛ دینی سکولار که دین سبز نامیده می شود.
و اکنون داعیه داران دین سبز برای عاشورا برنامه ریزی می کنند تا در کنار کف و سوت های فاطمیه اهانت به پرچم سیاه سیدالشهداء را هم در کارنامه خود ثبت کنند. و این همه البته زنگ خطری است برای حوزه.

 
 
 
 
دلیل یا دلایل مشوش شدن فضای پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم چه بود؟

راهپیمایی اعتراض آمیز در سراسر كشور

راهپیمایی اعتراض آمیز در تهران

تجمع دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس

احمدی‌نژاد در اصفهان 1388/9/11

پایان بادکنک سبز!

کینه غرب

16آذر آمریکا را زیر پا می گذاریم

کرباسچی بالاخره آفتابی شد!

خشونت ممنوع!

دخیلک یا آمریکا

جنبش سبز=حذف جمهوریت و اسلامیت نظام

تصویر منتشر نشده از احمدی‌نژاد و ثمره در کردستان

تعهدنامه شیخ غلامحسین کرباسچی

كاریكاتور: پیمان رفاقت!

میرحسن؛ پایان یک رویا!

كاریكاتور:جوایز ساختگی بدهید

آوارگان یمنی

اتحاد سبز غرق می شود!

احمدی‌نژاد در جمع ایرانیان مقیم ترکیه

بیانیه موسوی!!

کاریکاتور:پیام جین‏شارپ به سبزی‏ها:برهنه شوید!

هندوانه سبز زیر بغل کروبی

طرح/ما بیشماریم...!

تجمع دانشگاهیان شیراز در دفاع از حریم قانون

طرح/ راه اندازی آزمایشی تلویزیون سبز

کاریکاتور: جمع آشوب

قلبهای بیمار [جوان آنلاین/میثم محمدحسنی]

The game is over [جوان آنلاین/میثم محمد حسنی]

روایت تصویری ضدانقلاب از کاهش شدید پیاده‌نظام سبزها

سایت موسوی برای فروش گذاشته شد!